Opis
Stanowisko testowania alternatorów eSz-ST-ALT2
1. ZASTOSOWANIE
Stanowisko testowania alternatorów przeznaczone jest do pomiaru i obserwacji zmian parametrów alternatorów o napięciu nominalnym 12V i 24V w funkcji obrotów i obciążenia.
2. MOŻLIWOŚCI
a) dzięki zastosowaniu przekładni pasowej o przełożeniu około 2,5 : 1 (zależnym od średnicy koła napędowego alternatora) oraz falownika umożliwiającego zasilanie silnika z częstotliwością 100Hz, obroty silnika osiągają około 6000 obr/min, co w efekcie umożliwia uzyskanie prędkości obrotowej alternatora (w skrajnym przypadku) 15000 obr/min
b) prąd obciążenia alternatora regulowany w 10 podzakresach do 100 A (w 15 podzakresach do 150 A w wersji trójfazowej – 75 A w wersji w trybie 24 V )
c) urządzenie wyposażono w dwa wewnętrzne regulatory napięcia ( tzw. typ dodatni i ujemny ), które umożliwiają sprawdzanie alternatorów bez własnego, wbudowanego regulatora napięcia
d) mechanizm mocowania alternatorów umożliwia ich szybki i pewny montaż i demontaż oraz zapewnia poprawną i bezpieczną pracę całego zespołu napędowego
e) akumulator (brak w zestawie) stanowiska stwarza rzeczywiste warunki pracy alternatora i regulatora i jest elementem niezbędnym dla jego poprawnej pracy
f) wszystkie mierzone parametry wskazywane są na wyświetlaczach cyfrowych
g) stanowisko wyposażono w szereg zabezpieczeń chroniących obwody akumulatora i alternatora przed nadmiernym przeciążeniem
h) wszystkie mierzone parametry wskazywane są na wyświetlaczach cyfrowych
i) stanowisko wyposażono w zabezpieczenia chroniące przed rozładowaniem akumulatora
j) bezstopniowa regulacja prędkości 0-3000 rpm
k) możliwość weryfikacji wszystkich typów alternatorów d+, L-DFM, FR-SIG, p-D, COM, LIN, RLO
l) weryfikacja wszystkich alternatorów z zewnętrznymi przekaźnikami sterowanymi przez pole A lub B
Zakres stosowania:
- testowanie większości typów alternatorów do maksymalnej mocy 2,2 kW ( 3kW w wersji trójfazowej)
- testowanie regulatorów napięcia
- wykrywanie usterek w obwodzie wzbudzenia
- wykrywanie usterek w obwodzie prostownika
- możliwość testowania napięcia rozruszników 12-24V