Opis
Stanowisko badania silników eSz-ZME1000-B
Stanowisko badania silników eSz-ZME1000 pozwalające na badania oraz wyznaczanie charakterystyk silnika bocznikowego.
W skład zestawu wchodzi:
- Silnik DC bocznikowy z wyprowadzonymi gniazdami bananowymi służącymi do podłączenia badanego silnika z układem.
- Tachogenerator
- Regulowany zasilacz DC 0-230V
- Zasilacz regulowany służący do wzbudzenia silnika DC
- Hamulec proszkowy elektromagnetyczny o płynnej regulacji oporu (obciążenia silnika)
- Czujnik osiowy momentu obrotowego (momentomierz) wraz z mobilnym wyświetlaczem LCD prędkości oraz momentu obrotowego
- Zestaw osłon zabezpieczających ruchome elementy stanowiska.
- komplet przewodów pomiarowych i połączeniowych
- instrukcja obsługi
- Deklaracja zgodności CE.
KONSTRUKCJA:
Konstrukcja wykonana w całości z profili aluminiowych oksydowanych o przekroju 40x40mm. Wymiary konstrukcji (WxSxG) 450x1200x508 mm. Konstrukcja mieszcząca w sobie dwie suwnice do mocowania silników z możliwością blokowania za pomocą dźwigni szybkiego montażu. Profile dolne zabezpieczone gumowymi osłonami. Suwnice posiadają 5-cio punktowy system podparcia silników zaprojektowany w taki sposób aby montaż silników nie wymagał pozycjonowania względem innych urządzeń oraz dwupunktowy system blokujący. Każdy silnik zaprojektowany w sposób pozwalający na podłączenie do zestawu bez użycia dodatkowych narzędzi. Silniki montowane są na 6-punktowych regulowanych śrubach zabezpieczone przed wyciągnięciem za pomocą dźwigni mimośrodowej. Źródło zasilania stanowi tablica rozdzielcza TN-S wraz z włącznikiem typu start/stop, wyłącznikiem bezpieczeństwa typu „grzybek”. Tablica rozdzielcza wyposażone w cztery gniazda 230V zabezpieczona wyłącznikiem różniocowoprądowym oraz wyłącznikami nadmiarowoprądowymi. Układ zasilania stanowi: zasilacz laboratoryjny 0-30V 5A oraz regulowany autotransformator DC 0-260V z wyprowadzonymi gniazdami (zaciskami) bananowymi 4mm.
Specyfikacja techniczna Stanowiska badania silników eSz-ZME1000-B
- oparty na konstrukcji profili aluminiowych 40×40 otwartych
- Moduł bezpieczeństwa wyposażony w przycisk bezpieczeństwa (grzybek), przycisk start/STOP, lampka kontrolna, bezpiecznik różnicowo-prądowy, zabezpieczenie nadmiarowoprądowe jednofazowe, wyłącznik silnikowy dopasowany do badanego silnika.
- Wymiary (W x S x G) 450x1200x508 mm
- 1 x transformator jednofazowy AC/DC w obduowie aluminiowej o napięciu znamionowym dochodzącym do 260V, wyposażony w bezpieczne gniazda bananowe regulowany za pomocą pokrętła.
- 1 x silnik bocznikowy 230V
- 1 x Hamulec elektromagnetyczny z wyprowadzeniami oraz wałkiem zakończonym z dwóch stron sprzęgłami kłowymi.
- 1 x momentomierz wraz z oprogramowaniem zaprojektowany do podłączenia ze sobą dowolnej konfiguracji dostarczonych silników.
- Oprogramowanie sterujące pracą momentomierza.
- dwie suwnice do podłączenia silników
Stanowisko umożliwia badanie silnika bocznikowego w stanie jałowym oraz w stanie obciążenia.